We zitten helaas weer in een hele strenge lockdown. De bisschoppen hebben in overleg met de staat weer wat aanpassingen gedaan voor wat betreft het corona beleid voor de kerk. De richtlijnen zijn hier te lezen. Samengevat betekent dit het volgende:

– geen bijeenkomsten en Missen na 17.00 uur
– maximum aantal personen voor Missen: 50.
– reserveren voor de zondagse Missen
– geen koren. Toegestaan zijn cantor of  4 zangers.
– anderhalve meter en mondkapje bij verplaatsingen
– uitvaarten maximaal 100 personen
– geen openluchtvieringen, tochten of andere soortgelijke activiteiten
Dit valt mij mee. Ik dacht dat we alleen maar online Missen zouden mogen doen maar we mogen dus nu samenkomen met 50 gelovigen.
Voor alle Missen met Kerstmis en op de zondag moet u zich weer inschrijven. 50 gelovigen is een beperkt aantal. Daarom zou ik u willen vragen: schrijf u zo snel mogelijk in voor kerstochtend. Dit kan via deze link. Als we het aantal van 50 snel bereiken dan ga ik om 11.30 uur nog een Mis vieren. Dat gaan we doen zodat zoveel mogelijk mensen naar de kerk kunnen komen om samen Kerst te vieren. Want we mogen dankbaar zijn dat het onder deze omstandigheden kan.
Graag tot ziens met Kerstmis of al eerder.