Een misintentie is een gebedsintentie. Bijvoorbeeld voor een overledene, een zieke, een vriend(in) in problemen, uit dankbaarheid, enz. De opgegeven intentie wordt tijdens de viering bij de voorbede afgelezen.

Het is een goed gebruik om voor een opgegeven misintentie een stipendium (een bepaald bedrag) te geven. Men vraagt wel eens: hoeveel kost een misintentie? De intentie kost niets, maar de parochie vraagt van u, wanneer u een intentie opgeeft, een gift van € 10,-. Deze gift (het stipendium) wordt gebruikt om het reilen en zeilen van de parochie gaande te houden. Het gaat o.a. om het onderhoud van het kerkgebouw, de verwarming van de kerk, enz.

<label for="form_25093_field_0">Naam <span class="mollie-forms-required">*</span></label>

<label for="form_25093_field_1">E-mail <span class="mollie-forms-required">*</span></label>

<label for="form_25093_field_2">Telefoon</label>

<label for="form_25093_field_3">Kosten <span class="mollie-forms-required">*</span></label>