believe

iets eerder dan gepland zijn hier de mededelingen voor komend weekend. Dat heeft een trieste reden, want deze week is dhr. Toine Jansen overleden. Toine was onder pastoor Schilder een trouwe vrijwilliger en pastoraal assistent. Hij was ook een van de drijvende krachten achter de soep avonden waar uiteindelijk de airconditioning units mee bekostigd zijn.

Vrijdag 18 februari wordt er in de Heikese kerk om 19 uur de rozenkrans gebeden. De uitvaart is op zaterdag 19 februari om 14 uur in de Heikese kerk. Pastoor Schilder en ik zullen de uitvaart celebreren. U bent uitgenodigd om bij de uitvaart en het rozenkransgebed aanwezig te zijn om te bidden voor Toine en om hem uitgeleide te doen. Moge hij rusten in vrede.

Dit zijn de overige mededelingen:

• De Rooms-Katholieke Kerk heeft op woensdag 16 februari versoepelingen van de coronamaatregelen aangekondigd, die ingaan op vrijdag 25 februari. Vanaf die datum zijn in heel Nederland de anderhalve meter afstand en het mondkapje niet meer verplicht en de bisschoppen hebben besloten dat met ingang van 25 februari ook te laten gelden voor de R.-K. Kerk.Voor het weekend van 19 en 20 februari gelden nog de huidige coronaregels in de R.-K. Kerk. De bisschoppen spreken in de komende week over verdere details van de versoepelingen.
  • Dit weekend is de zondagsmis van 10 uur een gezinsmis. Gezinnen en kinderen zijn van harte uitgenodigd voor deze Mis.
  • Woensdag 2 maart begint de 40-dagentijd. De Mis met oplegging van het askruisje is om 19.00 uur. Er is dan geen Mis in de ochtend. Aswoensdag is een dag van vasten en onthouding.