Hoe leer ik bidden?

Het gebed hoort bij het leven van de Christenen. Tijdens het gebed kunnen we innerlijk tot rust komen en energie en inspiratie opdoen voor het dagelijks leven. Tegelijkertijd is het niet zo eenvoudig voor veel mensen om een regelmatig gebedsleven te onderhouden. Dat komt soms omdat we niet zo goed weten hoe we kunnen bidden. We vragen ons af: wat moet ik doen? Wat moet ik zeggen? Hoe lang kan ik bidden en hoe zorg ik ervoor dat ik niet teveel afdwaal in mijn gedachten?

De Franse katholiek Laurent Landete heeft een vier-stappenplan ontwikkeld dat kan helpen om het gebedsleven een deel van het dagelijks leven te laten worden. Het is eenvoudig, toegankelijk en aangepast aan ieders persoonlijke ritme.

De methode stelt ons in de gelegenheid om de nabijheid van de Heer te proeven. De stappen zorgen ervoor dat er structuur komt in het gebed en allerlei praktische tips zorgen ervoor dat we merken dat het gebed allesbehalve saai is.

Tijdens vier avonden willen we deze methode graag introduceren. We zullen dat inhoudelijk doen maar we gaan ook samen bidden. Het is dus zowel theoretisch als praktisch.

Daarom zijn de avonden in de Heikese kerk. Van 20 uur tot 20.45 uur op vier dinsdagen.

Dit zijn de data:

8 juni 2021
22 juni
6 juli
20 juli

Alle avonden zijn ook te volgen via de Livestream van de Heikese kerk.