Kaart niet beschikbaar

Datum / Tijd
vrijdag 14 januari 2022

Categorieën

Op vrijdagavond 14 januari 2022 om 20:00 uur houdt de Emmausparochie een informatieavond voor ouders die hun kinderen de Eerste Communie willen laten ontvangen. In februari 2022 starten de lessen en in mei zullen de Eerste Communievieringen worden gehouden in de H. Antoniuskerk in Tilburg.

De voorbereidingen voor de lessen en de vieringen zijn in volle gang. Ouders die hun kinderen al willen opgeven, kunnen een mail sturen via het contactformulier. Zodra de data van de lessen bekend zijn, ontvangen zij een uitnodiging.

Wat is de Eerste Communie precies?
Iemand die voor het eerst zijn of haar Eerste Communie ontvangt, ontvangt Jezus in het sacrament van de eucharistie. In de eucharistie geeft God zichzelf. Jezus heeft zijn leerlingen gevraagd om Hem op deze manier te gedenken. Daarom noemen we de eucharistie ook wel de “bron en hoogtepunt van het christelijk leven.”

Hoe de eucharistie onderdeel wordt in ons leven en hoe we dit kunnen begrijpen, wordt geleerd tijdens de voorbereidingslessen. Een gangbare leeftijd om de Eerste Communie te ontvangen is als je ongeveer 7 of 8 jaar oud bent. Maar ook op latere leeftijd kunnen mensen de Eerste Communie ontvangen. Tijdens de voorbereiding leer je Jezus beter kennen en kun je iets van het mysterie ervaren. Dit kan het begin zijn van een levenslange vriendschap met Jezus Christus.

Toevoegen aan mijn kalender (iCal) / Toevoegen aan mijn Google kalender