Kaart niet beschikbaar

Datum / Tijd
vrijdag 17 september 2021

Parochiefeest op 17 september!

Ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan van de kerk in de Reeshof, houdt de Tilburgse Emmausparochie op vrijdagavond 17 september een parochiefeest. Het parochiefeest is het eerste grote evenement dat na een turbulente tijd van corona wordt gehouden.

Feestelijk programma
Het parochiefeest begint met de heilige mis om 19:00 uur. Dankbaar bidden we voor de vruchten die de Emmausparochie heeft voortgebracht en we vertrouwen onze gemeenschap toe in Gods hand. Vanaf 20:00 uur is er een feestelijk programma met borrelhapjes, muziek en gezelligheid. Ook is er gelegenheid om ideeën uit te wisselen over welke activiteiten we als parochie kunnen ondernemen.

Geschiedenis in het kort
Voordat de eerste steen van de Emmauskerk in 1991 gelegd werd, bestond de Emmausparochie al meer dan tien jaar. De allereerste vieringen in de Reeshof werden gehouden op basisschool De Reijshof. Daarna werd de zolder van het wijkcentrum aan de Langendijk gebruikt. Omdat die ruimte niet geschikt was voor minder validen en de gemeenschap bleef groeien, kwam het plan voor een permanente kerk. In 1991 werd de bouw van de Emmauskerk gerealiseerd en kort daarna gewijd door bisschop Ter Schure van ‘s-Hertogenbosch. Sinds 2011 is de Emmauskerk toegewijd aan de heilige Antonius van Padua.

Praktisch

• Belangstellenden kunnen zich aanmelden via deze link. De bijeenkomst wordt gehouden met inachtneming van de dan geldende coronamaatregelen.
  • Bekijk de video-uitnodiging van pastoor Peter Koen
  • Lees meer over de geschiedenis.

Toevoegen aan mijn kalender (iCal) / Toevoegen aan mijn Google kalender